Nivelul B2 corespunde utilizatorilor independenți ai limbii, care pot înțelege ideile principale ale textelor complexe și se simt confortabil într-un mediu vorbitor de limba engleză.
Cadrul european comun de referință pentru limbi (CEFR) are șase niveluri, de la A1 pentru începători, până la C2 pentru utilizatorii care cunosc limba. Nivelurile sunt împărțite în trei blocuri:
A sau utilizator de bază,
B sau utilizator independent și
C sau utilizator expert.
Ce poate face un cursant de limba engleză la nivel B2?
Cursanții care ating nivelul B2:
- poate înțelege ideile principale ale unui text complex atât pe subiecte concrete, cât și abstracte, inclusiv discuții tehnice din domeniul lor de specializare.
- poate interacționa cu un grad de fluență și spontaneitate care face posibilă interacțiunea regulată cu vorbitorii de limba engleză, fără efort pentru oricare dintre părți.
- poate produce text clar și detaliat pe o gamă largă de subiecte și poate explica un punct de vedere asupra unei probleme de actualitate, oferind avantajele și dezavantajele diferitelor opțiuni.
Pentru copii ce studiază la școală limba engleză la intensitatea normal de 2 ședințe pe săptămână, atunci la finalul clasei a XII-a trebuie să dovedească la proba de competențe în limba engleză, germană sau franceză un nivel minim de B1, nivelul independent.
Pentru copii ce studiază la școală limba engleză la intensitatea normal de 2 ședințe pe săptămână, atunci la finalul clasei a XII-a trebuie să dovedească la proba de competențe de limbi străine un nivel minim de B2, nivelul independent.
Oricare din acești copii pot echivala acest examen de competențe dacă prezintă o diplomă absolvită de limba străină studiată a unuiexamen internațional care atenstă cunoștințe de B1, respectiv de B2.
Mult succes le dorim copiilor la examenele vieții!